Kamis, 26 Maret 2009

INI BUKAN TAG!!

Gambar Seorang Tokoh DoTA Negara dan Pelajar Cemerlang SPM 2008

Sheikh Asri Al-Janang

Beliau telah menuntut ilmu di SM Sains Muar pada tahun 2007 hingga 2008
Selama dua tahun menuntut di situ, ketokohannya terserlah ketika Tingkatan 5, apabila beliau telah dipilih untuk menjadi seorang pengawas. Beliau telah dianugerahkan gelaran "Ontot" oleh para Tok Guru Madrasah Bestareh Teegah Al-Arumas. Gelaran "Ontot" beliau mempunyai maksud yang mendalam yang hanya diketahui oleh para umat yang layak. Namun, kini beliau seorang tokoh dan Sheikh Asri Al-Janang lebih sedap disebut berbanding "Ontot".


Para gamers cendiakawan, Sheik Asri Al-Janang bersama Syed Idzham Le Ibnu Garmous

Pada tahun 2008 SM Sains Muar telah menggantikan computer-computer lama dan terlebih uzur,dengan computer2 Dell yang lebih laju dan mempunyai processor Dual-Core. Computer2 tersebut juga dilengkapi dengan network, oleh itu, computer tersebut telah dijadikan tempat para pemain DoTA terkemuka untuk berinteraksi, berentap dan bersaing antara satu sama lain di samping mengasah bakat. Bak kata pepatah melayu, belakang parang diasah, tajam juga dijadinya. haha Computer-computer tersebut boleh dikatakan menjadi Samura Coliseum of Defence of The Ancients (DoTA) di mana pemainan video Warcraft 3 menjadi pengantar.


Beliau segak dan kacak memakai baju melayu, merah jambu adalah warna kegemarannya

Satu-satunya batch di Samura yg menjadikan game utama mereka Warcraft 3 ialah batch 25 dan batch ini juga dikenali sebagai Batch terbaik Samura di mana telah mendapat GPS 1.813 untuk peperiksaan SPM 2008 dan berjaya mendapat tempat ke-8 dalam kedudukan sekolah-sekolah di Malaysia. Di mana batch lain hanya bermain counter-strike dan half-life, diketahui bahawa game2 tersebut senang dan tidak mencabar minda langsung. Warcraft 3 telah terbukti berjaya menguatkan lagi ketahanan mental Batch 25 sehingga menjadi batch terbaik.Oleh itu, mainlah DoTA, belajar jangan lupa!



Tenaga diperlukan bagi meneruskan perjuangan, Beliau menikmati hidangan supaya dapat mengembalikan tenaga


Sheikh Asri Al-Janang tidak melepaskan peluang menakluki kemudahan2 computer yg sedia ada untuk menguatkan lagi bakat dalam dirinya, beliau juga berjaya mendapat status LAGENDA ataupun LEGEND dalam kalangan permain2 DoTA terkemuka SM Sains Muar seperti Putu, Bipang dan OP. Beliau bagaikan Harimau menonjolkan belang setiap kali berjuang. Beliau tidak memberi kasih kepada sesiapapun para pahlawan yang menetangnya meskipun yang hebat lebih-lebih lagi yang lemah.



Bukti Sheikh Asri Al-Janang dihormati dan disegani masyarakat, lihatlah nama Asri Janang

Beliau juga tidak mengabaikan pelajaran dan kokurikulumnya. Beliau aktif dalam Robotics dan Reka Cipta. Beliau juga telah mendapat keputusan yang cemerlang untuk peperiksaan SPM, iatu 9A daripada 10 subjek.


Beliau bersama ahli-ahli cendiakawan dan pemikir yang hebat Dari kiri: Al-Hamizee, Syed Ahmad Zul,Ahmad Al-Hamizan , Sheikh Asri Al-Janang dan Luq-Kamil Al-Hakim


Dari segi personaliti pula, beliau seorang yang low profile tentang minat-minatnya terhadap manusia. Beliau juga hebat dalam memidatokan informasi-informasi seperti Video Game, Movie Anime dan yang sealiran dengannya. Beliau juga seorang yang tegas kadang kala dan beliau juga dalam kelas yang bernama 5 Tegas.


Sheikh disayangi oleh rakan-rakan
Dari kiri Ahmad Al-Hamizan, Sheikh Asri Al-Janang dan Syed Idzham Le Ibnu Garmous


Kita perlulah mencontohi kehebatan beliau dalam mengimbangi kehidupan sosial, game dan pelajaran beliau.

SHEIKH ASRI AL-JANANG

6 komentar:

Unknown mengatakan...

You must really looooooooooove this friend of yours. Hahahaha,hillarious post.

Anonim mengatakan...

bongok !!!!!!!!! ahahhaa.. i tot it was FOR REAL !!! ISH ISH IHS !!!!!!!!! but nice pose !

Tya Matdiah mengatakan...

deeeeeemmmmmmmmm fani.

Nadrah Ahmad mengatakan...

kenapa perlu ontot?

sabrina ij mengatakan...

asri janang?
erm

Leia S. mengatakan...

ontot??
hehehehehheeeeee~~